Inlägg 1 av 7
2005-10-14, kl 00:34
Min idé!
Hej!
Jag har länge haft en liten (läs: stor) idé om en website. Personligen ser jag den som helt fantastisk och banbrytande. Jag har själv inte stött på något liknande under mina år på internet. Det är ett relativt stort projekt, som kräver endel tid och en oerhörd mängd kreativitet. Jag sitter här med grundpelarna, men jag vågar faktiskt inte utveckla idén vidare. Dels på grund av bristande kunskap, dels på grund av mod.
Alla tror, så klart, att de är rätt man för jobbet. Jag vet att jag kan genomföra detta (med mycket hjälp), men jag vet också att det finns folk som kan genomföra det mer effektivt. Jag är, som många andra här, väldigt ung för det här med företagande (i detta fall), dessutom har jag inte mer än en gymnasieutbildning att stå på och jag planerar inte att skaffa något mer - än på ett tag. Helt ärligt vet jag inte ens vart jag vill komma med detta inlägget. Kanske kan jag hitta någon som har suttit i samma sits som kan dela med sig av sina erfarenheter. Vad vet jag. Tro mig, jag letar inte efter en enkel väg att tjäna pengar på. En verksamhet som denna skulle kräva väldigt mycket tid, helt obetalt under en längre period. Dessutom är det inte pengar som driver mig, det är idén. Jag är såpass såld på den att jag inte ens kommer ihåg hur jag kom på den.
Det handlar om ett, för mig, helt nytt sätt för företag att marknadsföra sig på. En unik ("ovanligt" ord på detta forumet) kanal som verkligen biter på folk, utan att de ens tänker på det. Nej, det är inte google. Nej, det är inte blocket. Och du, där borta. Japp, du, som sitter där och tänker på lunarstorm: det är inte det heller!
Jag söker inte något finansiellt stöd, inte heller någon partner. Jag ville nog bara skriva av mig lite. Idén existerar och kommer förmodligen förbli just vad den är: en idé. Det är inte heller något som jag tycker är synd. Snarare något jag är stolt över. Jag kom på den helt själv! Hade jag sett detta själv hade jag tänkte: jäklar vilken fantastisk affärsidé! Jag hoppas faktiskt att den ska dyka upp någonstans och lyckas. För då vet jag att min idé hade funkat!
Nu ska jag sluta. Jag vill bara tacka för ordet (som jag tog mig friheten till!). Ibland är det skönt att bara tänka högt och fritt.
Svara Svara med citat