Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Vilken bank är bäst när det gäller lån osv?

Inlägg 1 av 3

2005-10-09, kl 10:19

Future

Future

Inlägg: 72

Vilken bank är bäst när det gäller lån osv?

Hej,

Håller på o startar ett företag och undrar vilken bank som är bäst att sammarbeta med?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-10-09, kl 17:09

username

Bjarne
Wangsell

Inlägg: 24

Hej,
Ja du, att ge dig svar på den frågan är ju inte helt enkel. I grunden så är bankerna generellt ganska sugna på att låna ut pengar. Jag menar också att alla banker generellt förstår sig på företagare och har ett kunnande om lån till denna kategori.
Däremot så kommer bankerna, oavsett vilken att ställa ett antal frågor till dig och du måste visa dom en affärsplan som är hållbar där du presenterar din affärsidé, budgetar m.m. samt visar att du tänkt till. Sen är ju frågan om hur mycket pengar du behöver låna och hur mycket du själv tänker sätta in. Frågan de troligen också ställer till dig är vilken säkerhet du kan lämna för lånen. jag är helt övertygad om att ingen lånar dig några pengar utan att din visat att din idé håller och att du kan ställa upp med säkerheter, i alla fall inte utan att ta en orimligt hög ränta.
Sen finns också Almi Företagspartner som hjälper företag med en viss del av sin finansiering. Dock är de noga med bl.a affärsplanen.

Mitt tips är att du ser till att ha så bra underlag med dig när du besöker alla bankerna och kollar upp vilken som kan ge dig de bästa villkoren.

Lycka till

Bjarne

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-10-09, kl 19:35

Future

Future

Inlägg: 72

Tackar för ett snabbt svar!!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat