Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Skyltar

Inlägg 1 av 6

2005-09-26, kl 16:03

username

Sandra
Svanström

Skyltar

Är det någon vänlig själ här som vet vilka lagar och regler det finns gällande att sätta upp skyltar för sin firma? Även länktips mottages.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-09-26, kl 22:31

mrnowhereman

mrnowhereman

Om du tänker på skyltar osv som står på trottoarer mm så är det egentligen inte tillåtet. Men som du själv märker efterlevs detta inte speciellt bra. Ett vanligt sätt att försöka komma runt detta är att sätta skyltar på cyklar som man parkerar på lämplig plats. Detta är dock inte heller tillåtet, vet inte varför folk fått för sig att detta skulle vara ok.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-09-27, kl 08:57

username

Sandra
Svanström

Nja, det är som så att vi bor i ett hus där jag också har min affär. Jag skulle behöva sätta upp en skylt på husväggen, men vet inte om det behövs tillstånd osv. Vi bor i ett "eget hus" men det är kedjehus som även har en ekonomisk förening för "gemensamma utrymmen" såsom garage och gemensamma grönområden. Räcker det med att ha sin egen tillåtelse, behövs föreningens eller en myndighets tillåtelse för att sätta upp en skylt på husväggen mot vägen? Lite preciserad fråga.
/Sandra

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 6

2005-09-27, kl 13:42

larsarenander

larsarenander

Förr gällde att man skulle ha tillstånd för att sätta upp på husvägg och det måste var en minihöjd.

Lars

[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-09-27, kl 17:08

username

Sandra
Svanström

Var söker man detta tillstånd i så fall?
/Sandra

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2006-01-04, kl 00:52

username

Admir
Hercinovic

Tillståndet söker du i kommunen och fastighetsägare måste ge sitt samtycke om att du sätter upp en skylt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat