Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Upplåsning/Unbranding av mobiltelefoner

Inlägg 1 av 4

2005-09-25, kl 01:15

username

Johan
Niklasson

Upplåsning/Unbranding av mobiltelefoner

Hej!
Jag och en vän har tänkt att driva en lite röresle mest för skoj skull med att låsa upp och uppgradera mobiltelefoner, ta bort operatörslås å sånt. och även byta skal och dylikt. tanken vi har är att det ska vara bra för kunden och dessutom inte svida i plånboken. och att vi även gör hembesök och låser upp för dem som inte kan komma till oss. Vad vi undrar nu är, måste vi registrera firma om vi bara har det som hobby? Och vart kan man få tag i den utrustning som man behöver samt alla mobilers olika programvaror? Har du något tips så maila gärna till [email protected]. ///Johan

Ps. hur mycket skulle du kunna tänka dig betala om du hade behovet att låsa upp din telefon? Just din åsikt är viktig för oss!! ///Johan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-09-25, kl 01:32

username

Jonnie
Krig

Ni måste enligt lag i alla fall betala slite skatt och moms, om man kan ta det via en förening ser jag som tvivelaktigt. ni kanske skall kika lite på Rsv.se och då på FA skattsedel
Var ni får tag i utr borde i de flesta fall kunna köpas på företagen som tillverkar telefonerna (om dom vil sälja är en annan sak) Annars är jag rätt övertydgad om att man kan få tag i utr utanför Sverige och med hjälp av en bra sökmotor.

En tanke som slår mej är att jag nog skulle lusläsa avtal och lagar innan ni börjar knäcka telefoner i parti och minut, kan lungt tänka mej att de stora i branchen som låser telefoner har ett och annat att säga om er tanke, då ofta genom sina advokater och jurister

Vad jag skulle kunna betala för att låsa upp en telefon.
Beror på det avtalet jag har, men jag tar givetvis ett avtal med en telefonsäljare som kör det abb jag vill ha, så jag ser inte riktigt vitsen med att låsa upp den.
Och å andra sidan så finns ju kontant korts telefoner sm en är OP låsta

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-10-02, kl 13:32

username

Niclas
Johansson

Finns redan gratis tjänster idag som låser upp mobilen. så särksilt lönsamt skulle det inte bli.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2005-10-02, kl 22:12

username

Medlem

Det är långt ifrån alla märken och modeller som går att låsa upp via koder, utan dom låser man upp med en speciell kabel. Jag antar att det är dom modellerna som Johan kommer att inrikta sig på.

Tex finns Terminator dongle för SE-telefoner: http://www.howardforums.com/archive/topic/444109-1.html

Inläggets betyg
Svara Svara med citat