Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 191 av 285

2006-01-10, kl 09:15

Caffe

Caffe

Inlägg: 24

Hejsan, jag är en kille på 17 år som vill dryga ut mitt studiebidrag med ett jobb under kvällstid eller på helgerna. Läser Teknik på Gymnasiet och intressen är Fotografering, Företagande, Bilar & Teknik. Har ej körkort.

Carl-Fredrik Runqvist
[email protected]
0739-32 44 72

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 192 av 285

2006-01-10, kl 13:26

Kent W

Kent W

Inlägg: 5

Hej!
Om jag köper profilkläder, t ex en jacka med min företagslogga, konterar jag då det på 5480 "arbetskläder"?
Jag vill också köpa lite reklamgåvor att ge till kunder, t ex t-shirts, pennor mm, med företagets logga på, är det konto 5960 "reklamgåva" som gäller då eller?
Tack på förhand!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 193 av 285

2006-01-10, kl 14:11

Kent W

Kent W

Inlägg: 5

Hej!
Om jag köper profilkläder, t ex en jacka med min företagslogga, konterar jag då det på 5480

Citat:

Ursprungligen postat av:

arbetskläder

?
Jag vill också köpa lite reklamgåvor att ge till kunder, t ex t-shirts, pennor mm, med företagets logga på, är det konto 5960
Citat:

Ursprungligen postat av:

reklamgåva

som gäller då eller?
Tack på förhand!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 194 av 285

2006-01-10, kl 16:35

username

Ramses
Salib

Inlägg: 2

Går i tankarna att starta ett gym. Kan någon ge ett tips på var man kan skaffa mer information som tex inköp/hyra av redskap, eventuella föreskrifter etc?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 195 av 285

2006-01-11, kl 09:25

Kent W

Kent W

Inlägg: 5

Hej!
Om jag köper profilkläder, t ex en jacka med min företagslogga, konterar jag då det på konto 5480,arbetskläder?
Jag vill också köpa lite reklamgåvor att ge till kunder, t ex t-shirts, pennor mm, med företagets logga på, är det konto 5960, reklamgåva som gäller då eller?
Tack på förhand!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 196 av 285

2006-01-11, kl 09:56

username

Susanne
Rådlund

Inlägg: 15

nån som vet, funderar på att öppna eget med barn och ungdomskläder ev mammakläder detta är karnske ett alternativ?sussier

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 197 av 285

2006-01-11, kl 10:44

username

Medlem
#25307

Inlägg: 2

Jag har funderingar på att starta en delikatessbutik där jag ska sälja olivoljor, kryddor, kaffe, thé, praliner, ostar, marmelader, sylt osv. Jag har inget erfarenhet från "delikatess-branschen" och skulle behöva tips om leverantörer och annat som kan vara bra att veta. Tack på förhand!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 198 av 285

2006-01-11, kl 13:49

username

Anders
Wangsell

Inlägg: 13

Hej,
Har köpt några tjänster från annat EU-land och skall nu göra min skattedeklaration för november månad.
Är lite förvirrad när jag tittar på min skattedeklarationsblankett och finner att det inte finns något fält att skriva in detta "tjänsteinköp". Det enda jag hittar är ett fält att skriva in varuinköp från EU-land. Skall mitt tjänsteinköp även in där?

Tack på förhand för svar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 199 av 285

2006-01-11, kl 22:28

username

Susanne
Rådlund

Inlägg: 15

nån som vet vad som behövs om man ska starta en städfirma samt vad man kan ta för timpris? nåt mer man bör tänka på? sussier

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 200 av 285

2006-01-12, kl 14:15

liljeblom

liljeblom

Inlägg: 24

Hej alla!!
Jag ska försäkra min butik och mig själv inför min start. Vad är det mest viktiga som ska ingå i försäkringarna? Finns det nåt särskilt bolag som är förmånligt för nyföretagare, eller vilken är bäst? Jag vill ju inte ha onödiga kostnader för försäkringar som egentligen inte behövs...
Hoppas nån vet...

Ha det bra allihop!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat