Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Säljbrev

Inlägg 1 av 4

2005-09-15, kl 18:54

username

Johanna
Andersson

Inlägg: 9

Säljbrev

Jag håller på att starta upp mitt företag och ska nu skicka ut säljbrev till företag som jag skulle vilja samarbeta med. Min fråga är om det spelar någon roll om jag skickar dem via brev, e-mail eller fax? Ser det mer seriöst ut om man skickar med brev? Är det smidigare med e-mail då jag kan lägga in en länk till min hemsida för omedelbar kontakt och respons?

Mvh Johanna

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-09-15, kl 20:09

username

Christopher
Berg

Inlägg: 75

Hej Emmie,

Jag skulle nog rekommendera ett e-post meddelande.
Det är billigt för dig och är tillräckligt seriöst. Det beror också på hur du formulerar dig dvs. det är viktigt att informationen i brevet är riktat till företagen du vänder dig till. Så att inte företagaren du vill komma i kontakt med istället slänger ditt "erbjudande" i tron om att det är spam. Försök att utförma brevet med vissa grafiska komponenter för att göra det så säljande som möjligt. Och på detta sätt meddela ditt budskap och vad ditt företag representerar.

Räkna inte med någon stor anstormning den infinner sig sällan om du inte har ett mycket bra erbjudande. Det finns nog ytterst få utskick som verkligen resulterar i anstormning efter tjänsten. Och skulle det vara så så borde tjänsten sälja sig utan utskick gissar jag.

Annars så är ett annat mycket lyckat koncept att faktiskt ringa företaget i fråga och presentera dig själv och ditt erbjudande/förslag. En personlig kontakt är alltid svårslagen.

Lycka till!

Mvh
Christopher - 3wsolutions.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-09-17, kl 10:41

username

Fredrik
Ymer

Inlägg: 23

Hej Johanna!
Som motpol till ovanstående skulle jag rekommendera dig att satsa på ordinär post till en början. Det skapar mer förtroende för de "utvalda" och är mer seriöst. Skriv gärna personligt utformade brev och skriv alltid under med din handteckning.

Mvh

Fredrik -- Ymer-Fahlström Företag&IT Konsult
www.ymerfahlstrom.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-10-11, kl 16:33

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag håller på att starta upp mitt företag och ska nu skicka ut säljbrev till företag som jag skulle vilja samarbeta med. Min fråga är om det spelar någon roll om jag skickar dem via brev, e-mail eller fax? Ser det mer seriöst ut om man skickar med brev? Är det smidigare med e-mail då jag kan lägga in en länk till min hemsida för omedelbar kontakt och respons?

Mvh Johanna

Inläggets betyg
Svara Svara med citat