Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Säljbrev

Inlägg 1 av 4

2005-09-15, kl 18:53

username

Johanna
Andersson

Inlägg: 9

Säljbrev

Jag håller på att starta upp mitt företag och ska nu skicka ut säljbrev till företag som jag skulle vilja samarbeta med. Min fråga är om det spelar någon roll om jag skickar dem via brev, e-mail eller fax? Ser det mer seriöst ut om man skickar med brev? Är det smidigare med e-mail då jag kan lägga in en länk till min hemsida för omedelbar kontakt och respons?

Mvh Johanna

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-09-20, kl 23:25

username

Niklas
Björnestål

Inlägg: 50

Det beror nog till stor del på vilken branch det rör sig om. De flesta lägger säkert ner mer tid på "riktiga" brev, däremot är det betydligt dyrare än e-mail.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-09-25, kl 15:45

username

Lisa
Heikenfeldt

Inlägg: 1

Hej Johanna,

Jag skulle säga att det beror jättemycket på vilken sorts företag du ska kontakta och vad du vill att brevet ska uppnå.

Se till att lägga lite krut på säljbrevet så att det inte bara blir bortkastad tid och pengar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-01-22, kl 01:56

username

Jens
Mattsson

Inlägg: 3

Utforma rubrik och ingress på ett sätt som väcker intresse, företaget du skickar brevet till lär sluta läsa tidigt om inte det du inleder brevet med låter lockande.

Sen läggs det säkert ner mer tid på något du postat samtidigt som fler kommer läsa det. Men det är dyrare och ingenting jag rekomenderar om du är i mitten av en uppstart av ditt företag. Börja i mindre skala med hjälp av E-Post, är mitt förslag.

Lycka till

Inläggets betyg
Svara Svara med citat