Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Allservice företag

Inlägg 1 av 5

2005-09-12, kl 17:49

username

Mikael
Källberg

Inlägg: 8

Allservice företag

Hej!
Jag funderar på att starta eget företag.
är nu arbetslös och bor i en liten by och med ganska mycket äldre personer. det är några mil till städerna.
Mitt företag ska erbjuda diverse tjänster som gräsklippning,snöröjning,skogsröjning och mindre reperationer mm mm, kan det vara nånon bra idé? någon som har någon erfarenhet av sådan verksamhet.
Jag behöver inte investera i dyra lokaler eller i maskiner för jag har det mesta själv.
Kul med ett svar!
Mikael

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-09-12, kl 23:03

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jag hjälpte en god vän med detta för ca 40 år sedan i Stockholm, och nyligen träffade jag honom, fortfarande i samma stil. Bor folket på landet kanske de behöver hjälp med att handla också, och du kommer nog att få mycket att göra, så sätt igång.LarsStart av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-09-13, kl 09:48

username

Nicklas
Lundberg

Inlägg: 6

Är du arbetslös så skulle jag söka starta eget bidrag på arbetsförmedlingen. skriv ner din affärsplan (det fins bra formulär att fylla i)och ta kontakt med din arbetsförmedling.Tänk på att du måste sälja in iden väl till din handlägare.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-09-20, kl 22:52

username

Percy
Rosengren

Inlägg: 85

Inlägg 5 av 5

2005-10-24, kl 19:26

username

Åke
Numelin

Inlägg: 34

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!
Jag funderar på att starta eget företag.
är nu arbetslös och bor i en liten by och med ganska mycket äldre personer. det är några mil till städerna.
Mitt företag ska erbjuda diverse tjänster som gräsklippning,snöröjning,skogsröjning och mindre reperationer mm mm, kan det vara nånon bra idé? någon som har någon erfarenhet av sådan verksamhet.
Jag behöver inte investera i dyra lokaler eller i maskiner för jag har det mesta själv.
Kul med ett svar!
Mikael


Mycket bra idé, tänk dock på att om du inte ska slita ihjäl dig så måste du ha in 400 i timmen (bli inte skrämd, du kan ju nöja dig med mindre. Lycka till och sök bidrag(då behöver du inte ha kontakt med A-kassan på hela det året)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat