Inlägg 1 av 7
2005-09-12, kl 09:13
En dröm om en liten butik
Jag vill så gärna starta eget och jag har börjam till en idé om vad jag vill göra. Jag vill ha en liten butik som säljer saker från Asien, kanske främst från Indien, typ kläder, smycken, inredningsdetaljer m.m. Mycket likt Indiskas affärsidé kanske, men i mycket mindre skala. Hade även tänkt att koppla ihop detta med försäljning över internet. Än så länge är det bara på "drömmar-stadiet", men jag vill ju gärna veta lite mer om hur jag ska kunna komma igång.
1. Startkapital - ska jag börja köpa trisslotter? :) Hur ska man få ihop pengar till startkapital om man absolut inte har möjligthet att spara ihop det?
2. Inköp - var ska man få tag i de saker man vill köpa. Ska man direktimportera själv? Hur mycket jobb är det med själva importen isf? Eller ska man åka ner på inköpsresor för att få tag i de saker man vill ha? Eller finns det "indiengrossister" dolda i vårt avlånga land?
3. Och hur vågar man ta steget?? :) Hur lång tid kan man räkna med för att "komma igång" och börja ta ut iaf en liten minimal lön?
Svara Svara med citat