Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Varning för ABDIREKT!

Inlägg 1 av 3

2005-09-10, kl 19:52

username

Thomas
Holm

Inlägg: 17

Varning för ABDIREKT!

Uppmaning till alla andra som vill köpa ett engelskt bolag!
Vi gjorde detta från ABdirekt. Nu är jag 7000:- fattigare och har bara fått brödsmulor av det Ted på ABDirekt utlovar.
Man är riktigt förbannad då Ted på ABdirekt inte heller besvarar e-post, vilket visar lite på hur han bedriver sin verksamhet.

28/6 kommer ett mail att de registrerat pengarna på sitt konto. drygt 7000:-
- Jag skickar en del mail "Vad är mitt bolag?"

13 Juli kommer ett mail att allt är registrerat i England.
- 26 Juli inga handlingar från ABDirekt - mailar och frågar var de är.
- 3 Augusti inga handlingar från ABDirekt - mailar och frågar var de är.

4 Augusti kommer ett mail från ABDirekt att deras revisor har semester.
4 Augusti kommer ett mail att bolaget kommer kosta 2000:- YTTERLIGARE!! Något som ABDIREKT fortfarande inte anger på sin hemsida!
- Mailar åter till ABDIREKT att "Vad är detta och varför ingen info tidigare?" (4 Augusti)
- Mailar åter till ABDIREKT att "Vad är detta och varför ingen info tidigare?" (9 Augusti)

11 Augusti återkommer Ted Persson(ABDirekt) att revisorn är den som försenat allt (Vilket är ABDirekts revisor) men TED anger att det inte är ABDirekts problem!
Deras status är att de har levererat allt.
- Jag Mailar TED att ni har inte levererat något! Vi köpte enligt avtal
Aktiebolag i England
Svensk filial
Svensk revisor
Engelsk adress
Av det saknas Svensk filial! (Svenskt AB)


Mailar åter TED flertal gånger under Augusti samt September - INGET svar...

Så nu 10 September.. Då är man 7000:- fattigare mad.gif mad.gif
Men har pratat med jurist som kommande vecka kommer vidta åtgärder då ABDirekt inte svarar.
OM ABdirekt ordnar upp detta kommer jag att meddela det i denna tråd..

TILLS DESS SÅ SE UPP!!
GÖR INTE SAMMA MISSTAG SOM JAG GJORDE!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-09-10, kl 20:39

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Tyvärr är jag inte förvånad. Skall man köpa bolag skall man göra det av seriösa företag men lång erfarenhet. Ring till någon revisionsfirma för att höra vilka. Jag känner till Bolagsstiftarna (rekommenderas) och svenska standardbolag som seriösa företag i denna bransch. Tror dock inte att de tillhandahåller Ltd bolag. Ltd bolag är dock något jag starkt vill avråda ifrån, finns nästan inga fördelar med detta, bara massa kostnader.

Enligt infon du givit kan jag inte se annat än att du har rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka, samt ev skadestånd.

mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-09-10, kl 23:14

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Om du fortfarande vill starta utomlands kan Lettland vara ett alternativ, lite annorlunda men bra möjligheter om man gör det rätt. Lar

[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat