Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

dropshipping!?

Inlägg 1 av 6

2005-09-08, kl 11:37

username

Kenneth
Svensson

dropshipping!?

hejsna
i USA kallas det dropshipping, finns något motsvarande i sverige, vad kallas det och vart hittar jag mer information om sådana företag som erbjuder det?
dvs jag kan sälja varor som företaget själv säljer, jag får provision på sålt belopp och varan skickas direkt från företaget till min köpare sas.

regards

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-09-08, kl 20:56

username

Kent

Vad är det för typ av varor som eftersöks?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-09-08, kl 23:40

larsarenander

larsarenander

Rent allmänt kan jag säga att det kan vara en farlig väg och då talar jag av egen erfarenhet även om det är längesen det hände. Det är så lätt när man inte själv står som säljare att kunden kan glida en ur händerna eller att företaget kör med fula tricks. Jag känner ett sådant företag som blev ett av de största i europa. Jag känner även till ytterligare en del sådana affärer och kan bara varna, men man ska ju aldrig säga aldrig.
Lars
[email protected]

Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 6

2005-09-12, kl 14:06

username

Kenneth
Svensson

Hejsan!
jag är intresserad av en sammanställning av aktuella företag och produkter främst i Sverige. Ingen som har erfarenhet i dagsläget?
Att nyttja amerikanska företag ihop med slutkonsumenter i Sverige känns för risky och krånglit. Men har någon fungerande erfarenheter av det är jag även intresserad av detta!

ha det bäst!
FRAMÅT

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-09-25, kl 22:19

username

Joel
Corneliusson

Jag blev av med 6000:- kr när jag skulle dropshippa kläder från USA. Det gäller att vara bombsäker på personerna/företagen man gör affärerna med.

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-09-25, kl 22:19

username

Joel
Corneliusson

Jag blev av med 6000:- kr när jag skulle dropshippa kläder från USA. Det gäller att vara bombsäker på personerna/företagen man gör affärerna med.

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat