Inlägg 3 av
6
2005-09-09, kl 23:33
PerÖberg
Inlägg: 1918
Jag arbetar från London o New Delhi.
det kostar pengar att ha ett engelskt ltd företag, du skall ha revisor och det. Du måste ha minst en director (styrelseledamot) och en company secretary. Den sistnämnda ansvarar för att alla deklarationer mm kommer in i tid (2 ggr per år). Du måste ha adress i England. Ev. måste du betala skatt i både England och Sverige.
Dessutom, leverantörerna kan kräva dig på personlig garanti i alla fall, osv. Vill du finansiera ett företag och företaget inte har "pengar på banken" eller andra tillgångar gäller även här att du personligen måste garantera summan - så det ser inte ut som ett bra alternativ.
Varför skall det "gå åt skogen"? Lägg upp det på ett bra sätt och sattsa inte halvhjärtat.
Per Öberg, [email protected]
Per Öberg, New Delhi
Den verkliga Indienspecialisten - import - export och en massa annat
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat