Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Begagnat kvitto

Inlägg 1 av 5

2005-09-06, kl 16:20

username

Stefan
Engblom

Inlägg: 4

Begagnat kvitto

Jag är mitt uppe i att köpa mikrofonförstärkare på blocket.se. Jag bor i stockholm och säljaren i luleå (säljaren är privatperson). Jag vet att jag inte kan dra av moms eftersom jag köper från privatperson. Han måste väl ge mig någon slags kvittens eller liknande så jag ha något att bokföra. Vad skall det stå på kvittot?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-09-06, kl 16:57

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Ett vanligt kvitto där det står vem som är köpare och säljare och vad det är för produkt och är kostnaden under 5000 så drar du av hela kostnaden.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-09-06, kl 22:23

username

Stefan
Engblom

Inlägg: 4

Tackar för svaret Lars!
Hur mycket information krävs från säljaren. Behöver ange adress, telefonnummer, personnummer etc? Eller räcker det med hans namn och underskrift?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-09-08, kl 15:42

username

Stefan
Engblom

Inlägg: 4

nån som vet?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-09-10, kl 20:41

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Är osäker, men försök få med så mkt info som möjligt. det skadar ju inte. Är det inte något skumt med i bilden så har ju säljaren ingen anledning att vägra.

mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat