Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Betallösning för mikrobetalningar

Inlägg 1 av 2

2005-09-02, kl 17:35

username

Joakim
Landegren

Inlägg: 1

Betallösning för mikrobetalningar

Jag håller på att starta upp en firma som ska sälja filer över nätet med ett styckpris på cirka 10 kronor. Är det någon som har ett tips på företag som har billiga betallösningar som tar i första hand kreditkort, men eventuellt andra betalningsalternatyv som SMS?

mvh
/Joakim

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-09-02, kl 19:01

username

Christopher
Berg

Inlägg: 75

Hej Joakim,

Vad jag kan utläsa av det du ska sälja så verkar det vara till mobiltelefoner rätta mig om jag har fel.
Ett enkelt alt. kan ju vara att signa upp sig för ett konto hos yo.se annars så är det mycket svårt att få personer att handla med kreditkort för endast 10kr. dvs. det är en del jobb för användaren att mata in kreditkortsinformation bara för att handla något som inte kostar så mycket. Finns ju flera sätt att lösa det på iofs. att låta en användare "sätta in" minst 100kr varje gång och sedan kan handla för den summan á 10kr. Pay-Read pysslar microbetalningar och där skulle jag inte rekommendera kreditkort utan möjligen någon SMS/telefon betalning.

/Christopher - 3wsolutions.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat