Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hur bli Återförsäljare?

Inlägg 1 av 5

2005-08-31, kl 11:18

username

Daniel
Åsbrink

Inlägg: 7

Hur bli Återförsäljare?

Är det någon som har koll på hur man blir återförsäljare av en produkt ett större företag säljer. Tex om jag vill sälja en viss modell av dammsugare som Electrolux tillverkar.
Hur går man tillväga och hur fungarar det rent ekonomiskt?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-08-31, kl 13:37

username

Ml
Pettersson

Inlägg: 5

Börja med att sladda in på deras hemsida och kolla om de har något om "partners".. Där finner du troligen information om vem du ska kontakta osv..

Annars är tipset att du kontaktar berörd part och hör dig för om avans osv. Troligtvis måste du uppvisa någon slags budget och/eller handlingsplan innan ett samarbete inleds.

Hoppas jag inte har alltför fel nu.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-08-31, kl 14:20

username

Daniel
Åsbrink

Inlägg: 7

Säg att jag skulle vilja ha en webbutik som säljer dammsugare. Måste jag då köpa in ett antal och ha på lager eller kan jag beställa från företaet?
Att visa upp budget förstår jag inte.
För att de ska se att jag kan sälja eller vör vad?
En vanlig butik säljer 100-tals produkter av olika märken och kanske bara ett fåtal från samma företag, hmm...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-09-02, kl 20:21

username

Håkan
Florin

Inlägg: 3

Att bli återförsäljare i Sverige för ett företag är inte så svårt. Kontakta företaget och fråga bara. I regel måste man hålla ett visst lager om man är seriös. Dessutom reservdelar och service.
Om man vill lyckas krävs det en visst det seriositet. Beror väldigt mycket på företaget som tillverkar varorna vad dom kräver. Ett stort välkänt företag samarbetar bara med stora seriösa företag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-09-20, kl 23:08

username

Percy
Rosengren

Inlägg: 85

Sök på ordet Drop ship på sökmoptorn Google, svenska sidor. Där får du upp massor!
Det betyder att du marknadsför och säljer produkten så står leverantören för att skicka varan direkt till kunden. Du behöver inte ha något lager.

Men är det dammsugare du vill sälja från din webbbutik, eller har du inte bestämt dig. Du kanske kan vilja sälja till exempel eböcker istället. I så fall kan du kolla den här sidan:
http://www.pr-publishing.com/Saljbrev/Webbplats

Inläggets betyg
Svara Svara med citat