Inlägg 1 av 3
2005-08-19, kl 19:36
Marknadsföring, Ett stort problem
Jag har en produkt som inte går att marknadsföra eftersom produkten har medicinska effekter. (naturlekemedel)Vi markanadsförde produkten under flera år i Sverige i god tro om att produkten klassades som hälsokost. Detta ledde givetvis till att sveriges största organisation (föredrar att inte "peka" ut någon)stämnde oss och även att vi blev tvungna att dra produkten från marknaden,ta bort alla medicinska påståenden (samma produkt säljs som hälsokost i Finland enligt lag) !?? Borde inte regelverket vara det lika för länderna inom EU?
Produkten är unik för sig och har sålts och marknadsförts i Finland i 20 år. Det har blivit en succé. inga medisinska påståenden får finnas på förpackningen så som våran produkt hade: ....som alstrar specifika polysackarider och glykoproteiner vilka stärker organismens motståndskraft. Vi har en helt ny layout på gång för produkten och tanken är att expandera vidare till andra länder.
Svara Svara med citat