Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

fiktiva städer

Inlägg 1 av 4

2005-08-17, kl 14:35

username

Svante
Widerström

Inlägg: 3

fiktiva städer

Undrar var en efterfrågan på fiktiv, digital geografi skulle kunna finnas? Besitter den mycket udda förmågan att skapa framförallt städer på grafisk väg (inte 3D). Har pluggat en del i ämnet så städerna är realistiska och mkt detaljrika. Dataspelsmakare eller vad? Snälla hjälp mig dra nytta av min sällsamma färdighet.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-08-18, kl 22:36

mandersson

mandersson

Inlägg: 28

Hej Svante, lite ideer kommer här, Kommunala eller statliga organ som vill ha en bra koll på städer, arkitekter, turistbyråer, Sen som du säger data/tv-spel finns det säkert marknad för det, eniro eller hitta.se kanske vill göra sina visningar mer detaljerade, Eller göra nån sida där man kan just surfa runt och titta hur städer är uppbyggda, kanske är folk som vill titta på sånt, eller så kanske du kan skapa gamla städer eller hur städer såg ut förut och sånt, tex Stockholm på 30-talet. eller ännu längre bak Uppsala på 1600 talet tex. Såna saker skulle kanske vara roligt att titta på eller så kanske museum eller liknande är intresserade. Ja det finns mycket man kan göra med din färdighet kanske får du nu lite vatten på hjulet så ideerna börjar komma.

Lycka till!!!!

MVH Mattias

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-08-23, kl 00:36

username

Martin
Lindgren

Inlägg: 7

Hej Svante.
En bekant till mig arbetar med "fiktiva nöjesparker" en slags simulator där man kan åka i stort sätt vilken åkattraktion i världen... Hursom helst så har dom väldigt många som besöker sidan och laddar ner från den. Om intresse kan finnas i fiktiva nöjesparker kan det nog finnas i fiktiva städer också!
Personligen skulle det vara roligt, som Mattias skrev, att se hur ex Stockholm såg ut på 30-talet.

mvh
Martin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-08-27, kl 20:54

username

Martin
Carlsson

Inlägg: 4

Hej Svante!

Kontakta gärna mig på [email protected].

Hälsningar,
Martin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat