Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Övrigt

Hjälp med namnförslag?!

Inlägg 1 av 12

2005-08-17, kl 11:44

No Image

Borttagen Medlem

Inlägg: 0

Hjälp med namnförslag?!

Vi är två tjejer (Mija Månsson & Magda Kwapisz) som ska starta en internetbutik där vi ska sälja kläder som vi själva har designat. Nu behöver vi hjälp med ett namn till vårt företag. Vi fick in en del namnförslag förra gången, dock väldigt få och inga vi fastnade för eller så var domännamnet upptaget.

Är nu väldigt tacksam om vi kan få några fler namnförslag till vårt företag. Inga erbjudande om att betala för denna tjänst då vi inte har så hög ekonomi för tillfället.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 12

2005-08-17, kl 21:14

KristinaKrezon

KristinaKrezon

Inlägg: 52

Vad är det för typ av kläder? Dam, herr, fest, sport? Har ni tänkt att gå utanför sverige så är det bra om det går att uttala i andra länder.... Ni kanske känner till nån by med ett roligt namn? Välj ut några bokstäver som ser snygga ut och lek fram ett fantasinamn?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 12

2005-08-18, kl 20:15

No Image

Borttagen Medlem

Inlägg: 0

Tro mig, vi har försökt ;) Du har inget tips till mig? :)
(Vardags- & festkläder till dam & ungdom. Börjar i Sverige, blir vi större så utökar vi till utlandet.)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 12

2005-08-18, kl 22:44

mandersson

mandersson

Inlägg: 28

Hej! såg att en av er hade ett lite udda men fint efternamn och började leka lite med det och kanske: kwapson (enas början på efternamnet och slutet på den andras) Eller Mija är oxå lite speciellt namn kanske "Mija Kwap(isz)" eller nåt.
Annars kom med vad exakt ni ska inrikta er på för kläder så ska det vara lättare att hjälpa med namn. Kwapson kanske passar om det är barnkläder men en kostym som heter kwapson kanske man inte vill ha :)

MVH Mattias

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 12

2005-08-21, kl 22:30

No Image

Borttagen Medlem

Inlägg: 0

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej! såg att en av er hade ett lite udda men fint efternamn och började leka lite med det och kanske: kwapson (enas början på efternamnet och slutet på den andras) Eller Mija är oxå lite speciellt namn kanske "Mija Kwap(isz)" eller nåt.
Annars kom med vad exakt ni ska inrikta er på för kläder så ska det vara lättare att hjälpa med namn. Kwapson kanske passar om det är barnkläder men en kostym som heter kwapson kanske man inte vill ha :)

MVH Mattias



Tack så mycket för tipsen. Oavn skrev jag att det var vardags- & fest kläder till dam och ungdom. Du får jättegärna komma med flera tips.

Mvh.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 12

2005-08-24, kl 09:08

mandersson

mandersson

Inlägg: 28

Hej igen sorry såg inte att ni hade svarat på frågan, men till gör som storföretagen (volvo, vademecum m.m) ta ett latinskt namn, jag vet inte vad det latinska namnet på kläder eller mode är men kolla upp det antingen på nåt nätlexikon eller på biblioteket. Mn brukar kunna hitta riktigt häftiga namn på latin,

Annars försök se era kläder vart kunderna kommer att använda dom, är det när man är ute och festar eller är det på nyårsaftonen eller nåt sånt och försök sätta ett ord till bilden som poppar upp i huvet när ni ser era kläder används, Tex ser ni nån finfest med vackra människor och så kommer en vacker kvinna in med nåt av era plagg och alla bara tappar hakan, Ja då kan nåt med avundsjuka från alla andra kvinnor och blickar från alla män får man med dessa kläder, och så nåt ord som beskriver känslan om det, och det var lättare sgt än gjort men tänk i såna banor så ploppar nog ett namn fram snart, och sen vet jag inte vad era kläder gör för underverk för kunden och ovanstående var bara ett exempel men brainstorma lite du och din kollega och måla upp scenarion på vart era kläder används så kommer nog namnet av sig själv.

MVH Mattias

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 12

2005-08-24, kl 09:10

mandersson

mandersson

Inlägg: 28

P.s Stavningen kunde vara bättre på mitt föregående svar :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 12

2005-08-29, kl 19:39

username

Jonte
Krig

Inlägg: 59

MIMA

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 12

2005-09-11, kl 01:19

username

Medlem
#34374

Inlägg: 1

Hej

Om ni vill sticka ut i mängden och få synas, få lite mer uppmärksamhet så skulle jag använt era namn t ex. Mija & Kwapisz Designs eller något liknane.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 12

2005-10-07, kl 00:56

username

Anders
Carlsson

Inlägg: 4

Kanske "Duette" kanske skulle passa när ni är två i företaget. Eller "2U Design"

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2