>Jenny
Avråder dig från att ens titta på nätverksföretagen. De har kört samma motiveringar i alla år ex. det är stort i USA, asien och snart kommer vara det här. Det snackas om att göra produkten billigare till slutkonsument osv osv.
Sanningen är den att det inte slår, det är några få lycksökare som går med i detta att försöka sälja produkter till släkt och vänner. Varje år så finns nya potentiella "medlemmar" att lura pengar av i startpaket, startavgifter osv.
Att produkterna skulle bli billigare är bara båg. I ett nätverk så skall du som säljare sälja till dina vänner, du skall ha marginal och de som står före dig i nätverket skall ha sin del av kakan. I botten på detta ligger ett bolag som producerar produkter till fantasipriser jämfört med konventionella företag med liknande produkter. Ta bara Natures Own eller Herbalive. Billiga råvaror, små förpackningar till skyhöga kilopriser.
Inte kommer det slutkonsument till gagn inte, som det snackas om hela tiden.
Gick själv på en nit för några år sedan. Gick med i ett nätverksföretag som hette Quorum och sålde larm, senare kosttillskott, resor m.m
Jag jobbade upp ett ganska stort nätverk av personer som köpte och sålde. Men det var aldeles för mycket arbete, då man är tvungen att köpa för en viss summa för att få sin bonus och samtidigt så måste de andra under dig också göra det samma = du får sköta allt åt alla för att få ut din lilla bonus.
Sammantaget tjänade jag 30 kronor per timme räknade jag ut. Gick inte back åtminstonde som 99% av de andra gjorde tyvärr...