Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Övrigt

Hellre 1% av 100:as arbete än 100% på mitt eget...

Inlägg 11 av 18

2005-09-07, kl 13:46

ambasengla

ambasengla

Inlägg: 12

En god vän övertalade mig att följa med på som det kallas möte. Det skulle vara jättelätt att tjäna pengar och dessutom skulle man inte behöva arbeta 100% utan arbeta så mycket du vill. Du skulle sälja in dig hos vänner, familj och grannar eller någon ute på stan och du skulle bli ofantligt rik?? Efteråt så har jag sökt info om detta företag och hittat massvis med personer som har gått på detta och när dom sedan vaknat upp ur koman och dessutom många gånger blivit osams med nära och kära och förstått att man blir inte rik så lätt. Dom som blir rika och kan sitta och pilla sig i naveln det är personerna långt upp i toppen dom andra är bara vanligt fotfolk som kämpar för att bli ofantligt rika. Hoppas att du kommer att lyckas men hoppas att du inte drar med dig andra lättlurade människor i detta spel, pyramid eller vad du vill kalla det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 18

2005-09-23, kl 00:57

Kåre

Kåre

Inlägg: 30

Ett företagande är inte något man bara provar lite för att se hur det går. Då går det förstås käpprätt i botten. Tänk om man skaffade barn med samma inställning? Ska bara pröva lite och se hur det är? Dom bara skrek så det var inget för mig, eller?
Det är helt enkelt för många slöfockar som tror att dom kan ta genvägar och tjäna en massa utan ansträngning. Det är förmodligen dessa som gnässar värst om misslyckde "pyramider". Dom brukar förmodligen sitta i soffan och sucka "man skulle ha´re som Zlatan" också och har ingen tanke på att det ligger enormt mycket uppoffring och hård träning bakom. Det finns säkert undantag som räkmackorna folk glider in i "kändisvärlden" på via media men det brukar ju mest vara patetiskt och sluta med en ointressant artikel i en morrontidning.
Nej, sluta gnället och sätt igång och jobba istället. Det är alldeles för mycket glappande med käkarna. Vi alla måste få klart för oss att vi måste anstränga oss om vi inte vill lira i gärdsgårdsserien internationellt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 18

2005-10-06, kl 13:00

Monymaker

Monymaker

Inlägg: 4

Intressant debatt..synd bara att nätverksförsäljning i Sverige fått så oförtjänt negativ stämpel och kallas för pyramidspel av okunniga personer. MLM (Multi Level Marceting) kommer ursprungligen från USA och är där en mycket seriös om omfattande affärsverksamhet som omgärdas av stränga och rigorösa bestämmelser. Här i Sverige är det fortfarande bara i sin linda och det kommer säkert ta lång tid innan den får ett ordentligt fotfäste. Tyvärr finns det exempel på oseriösa företag som kört igång och som havererat efter en tid och folk känner sig lurade..med all rätt, men det finns också exempel på bra och fungerande företag som många människor tjänar en bra inkomst på om man lägger ned lite arbete. Rekommenderar en sajt som heter www.mlm.se, där kan man läsa det mesta om mlm, både vad som är bra och som är dåligt och som man varnar för..det som i folkmun lite slarvigt kallas för pyramidspel. Pyramidspel handlar om att man enbart flyttar pengar i en speciell ordning (likt en pyramid) och tanken är att den som satsar ska få tillbaka mångfalt "underifrån" så länge folk ansluter sig..när det upphör, dör också pyramiden och dom sista har inte tjänat några pengar alls, medan dom högre upp i "pyramiden" har tjänat mycket. Spel om pengar på detta sätt är förbjudet i Sverige och det är därför en del av mlm-företagen har ifrågasatts av myndigheter och media, eftersom man anser att uppbyggnaden är densamma. Skillnaden är att en seriös mlm-verksamhet bygger på riktiga produkter/tjänster som säljs till de medlemmar som är med i organsisation, antingen som konsument eller som någon form av distibutör och det är som sådan man har möjlighet att tjäna pengar på vad andra köper, precis som t ex ICA-handlaren gör i sin butik och det är väl ingen som ifrågasätter det?
Till slut vill jag säga lycka till admapage! Hoppas du är med i ett bra och seriöst mlm-koncept, då har du alla möjligheter att tjäna en bra slant om du lägger ned lite jobb.
Lasse

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 18

2005-10-08, kl 15:47

Kinnander

Kinnander

Inlägg: 7

Att gå till sina vänner, släktingar och kontakter är ju självklart det första man gör när man startar en verksamhet, oavsett verksamhet. Bekanta till mig har starta nöjesställen, café, resebolag mm och självklart har dom frågat om jag ville prova dom som kund/gäst. Jag har aldrig någonsin förutsatt att dom ska vara billigast utan prisvärda.

Markus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 18

2005-10-17, kl 01:57

Kåre

Kåre

Inlägg: 30

OK, vi säljer ingenting! Vi erbjuder bara människor tjänster inom Telekom och Energi som dom redan har. Genom att alla gör likadant, skaffar några kunder inom vår relationskrets och hjälper andra att göra likadant så får vi en stabil tillväxt som inte direkt är prisberoende utan mer relationsberoende. Priserna är naturligvis konkurrenskraftiga men inte lägst. Det handlar om helhetsbilden. De som vill vara med är med tar en liten del av del av den enorma potential, som är tillgänglig för alla och envar i och med avregleringen av tjänster inom just Telekom och energi i över 70 länder, däribland Sverige.

De traditionella bolagen är de som påminner om pyramider. Längst ner befinner sig gräsrötterna, som gör jobbet för en måttlig ersättning. Över sig har de chefer som tar åt sig äran när det går bra och sparkar folk när det går dåligt hela vägen upp i hierarkin. Överst sitter en eller några i ledningen med stora fallskärmar, som tar åt sig både ära och pengar utan att ta några som helst risker. Det är dom stora pyramiderna om vi ska tala om pyramider.

Redan Niccolo Machiavelli uttryckte på 14-1500-talet att de som var mest emot förändringar var de som tillskansat sig de största framgångarna i det befintliga systemet. De var inte intresserade av förändringar eftersom de levde gott på de förhållanden som rådde. De är också de som ivrigast kritiserar hotande nytänkande, som förskjuter maktbalansen.

MLM är gemene mans chans att ta del av de tillgångar som tidigare endast var förbehållet den lilla eliten. Genom att hjälpa alla som vill att ta del av dessa möjligheter får öckså fler goda möjligheter att påverka sin situation, med eller utan utbildning men företrädesvis en god portion sunt förnuft.

Det gör det extra trevligt att man tjänar på att hjälpa andra. Helt enkelt fantastiskt. Inte konstigt att det går så bra och är så slagkraftigt!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 18

2005-10-27, kl 18:06

Toblin

Toblin

Inlägg: 6

Kul att det fortfarande finns samma bullshit snack om MLM - från MLM:arna själva.


För snart 8 år sedan gick jag med i ett MLM företag som hette Quorum som sålde Larm. Tyckte det verkade spännande att prova på att sälja, tyvärr så märktes det redan efter några möten att det var ju inte att SÄLJA som var det viktiga utan att bygga pyramid = stora pengar...

Men om alla skall bygga pyramid så är de enda inkomsterna det som personer går in med i startpaket för några tusen kronor, alltså en ren pyramid bara att produkterna ser mer accepterade ut.

Nu säger säkert MLM:are "men det är inte så det är, vissa vill bygga sin "downline" osv osv" men det är bara struntprat, människan är av naturen lat! Man vill ha så mycket med så lite arbete som möjligt. De som inte vill bygga pyramid eller downline skall alltså sälja produkter, men var finns säljkurserna? ABSOLUT INGET säljande material finns, bara massa struntprat som genomskådas av gemene man (belive me!).


Så hur gick det för mig? Jo jag hade 50st i min down line, fick jobba på som sjutton för att få alla att fylla sin kvot för att min procent på pyramiden skulle komma mig till godo. Det höll någon halvår sedan försvann momentum. Räknade ihop sedan, jag hade tjänat ca: 30 kronor per timme på nedlagt arbete... då var jag en av MYCKET FÅ som faktiskt tjänade pengar.
Mitt produktpaket kastades på skroten för några år sedan, sålde INTE ETT ENDA LARM!



Så gå inte på allt tjaffs om att "MLM är i sin linda, är stort i USA bla bla bla". Var är bevisen för det? Finns inga bevis utan massa tomt snack bara! Det var precis samma sak 1997 då var allt i sin linda här i Sverige, nu 8 år senare så är det samma tugg men med nya företag som skall suga ut pengar och göra en liten skara "rika".

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 18

2005-11-17, kl 11:13

samlarforum

samlarforum

Inlägg: 24

Det finns väl en massa stora företag som är betraktade seriösa som är mlm-företag. Dell som ex. en av världens ledande datorföretag.Hur stort har inte skype blivit på bara några år.oriflame en gigantisk rörelse hur många har inte varit på plastparty,ljusparty,ja. you name it.listan kan göras lång.Jag fattar inte tjafset om pyramid.När det handlar om att fler användare ger bättre priser (konsumstuket)Att istället lägga ofantliga pengar på marknadsföring och reklam så ge de pengarna till kunderna istället dom som använder produkterna.Det är som i verkliga livet den som jobbar mycket kan tjäna mycket den som inte jobbar ska heller inget ha.det är min menig iallafall.Jag har själv precis hittat en produkt som ligger rätt i tiden.Alla känner väl till Boxer och dess grundare Johan olsson "hej robert heter jag"En revolutionerande folkets box är här.Tack johan.
"Vill du tjäna pengar? När grannen ser på tv,surfar på internet,lyssnar på musik,ser på film.om du svarar Självklart Jag vet hur och jag är villig att hjälpa dig bygga din framtid..Ring eller maila mig för mer info.Du binder dig inte till något jag vill bara visa dig möjligheten.Beslutet måste DU ta."Det finns inga lätta vägar allt hänger på att se möjligheter och agera eller vara pessimistisk men då ej heller kunna få möjlighet till förändring.Även den mörkaste sida har något positivt ta fram det och du ska lyckas i livet om inte kommer allt bli mycket lättare.Må väl..
[email protected] eller mobil:0763089810 Jansson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 18

2006-02-06, kl 12:41

Hansander

Hansander

Inlägg: 6

Jag tycker det är så sorgligt att så många har såna fördomar emot MLM. Marknadsföring genom kommunikation människor emellan, finns det något bättre? Visst finns det företag som är mindre seriösa och som lovar mer än de håller dock. Du verkar duktig toblin617 som hade så pass mycket folk i din downline. Jag säger bara en sak: synd att du valde fel bolag!

En sak skall man veta. Man skall inte ge sig in i MLM om man tror att man snabbt skall bli rik, inte behöva göra mycket alls och samtidigt få en massa cash. Glöm det. Det är hårt arbete men framförallt något som de flesta saknar - MÅL!! Mål är inte bara något man ser på fotbollsmatcher, det är någon som varje människa borde skriva ner! Det finns inget som man inte kan få (nåja :) om man verkligen jobbar för det!

MLM = Never, ever, ever, ever give up!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Sida 2 av 2

1 2