Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Skapa ett svensk skateboard märke

Inlägg 1 av 2

2005-07-28, kl 09:20

username

Tim
Åkesson

Skapa ett svensk skateboard märke

Tjena, jag och en polare ska starta ett eget skateboard märke. Vi tänker göra brädor, hjul, tröjor, kepsar och mössor. Jag undrar om det e nån här som har någon erfarenhet från den här branchen, måste man beställa allting från USA eller kan man köpa 100st "blanka" brädor och hjul och sedan få loggon tryck här i Sverige? känner ni till någon tryckerifirma som kan hjälpa till?
Ni kan skicka ett mail till: [email protected]

Tack på förhand
MVH Tim-Å

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-08-07, kl 11:38

username

peter
fürstenberg

har varit inne på att göra snowboard´s för några års sen!!!! finns några sätt att göra
1: beställ från kina (billigt) usa(dyrare) testa med dom kända märkerna, en del brukar sätta andras märken om man beställer ett visst antal!
hjulen, är plast och gummi,tror jag? gå till ett plastguteri och fråga vad det är! fråga om dom kan gjuta sådana och priset på tex 100!
2:beställ tröjor kepsar med tryck eller insydda motiv!!!visst det är inte era egna märken på tröjorna, men någonstans ska man ju börja, sälj till kompisar m.m så dom blir gående reklampelare, få ihop lite kapital

2:när ni har kapital och mer att stå på så gör egna bräder
gå till en trävaruaffär och fråga vad det är för trä i brädan köp en maskin (möjligt en press finns billiga, går och med tvingar) eller fråga någon träffabrik om dom kan göra brädorna, dyrare men snabbare

Inläggets betyg
Svara Svara med citat