Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Mini Spa - AvslappningsMassage - Hemma?

Inlägg 1 av 4

2005-07-25, kl 15:31

username

Weronica
Östlund

Mini Spa - AvslappningsMassage - Hemma?

Hejsan

Jag är en tjej som nu har bestämt mig för att bli DIPL skönhetsterpeft , då jag har en passion för att pyssla med kroppen, och efter det starta upp i liten skala. Sakta men säkert, sedan även också sälja lite små produkter som jag själv givetvis kommer att använda mig av på mina kunder.

Utbildningen blir klar i september och sedan så är min fråga till er som kanske har någon hum om detta, är det ok att börja med liten praktik från sitt eget hem?

Min massage som jag kommer att använda mig av är avslappningsmassage för välbefinnande och lugn och ro.

Jag kommer även att ha terapisamtal- För männiksor som känner sig ensamma, är blyga, problem i vardagen, och vill ha någon att prata med samtidigt som de kanske vill få en härlig massage som frigör både spänningar och stress ur kroppen.

Fungerar detta att göra från sitt eget hem? (Egen ingång- Dush och toalett finnes) starta eget, eller räcker det att jag för det som en hobby verksamhet?

Med ett reg namn och en eget domännamn?

Var kan man vända sig enklast när det gäller försäkringar?

Vänligen om det är någon som vet nått om detta och kan endera ge svar eller tippsa om någon som kan. emaila gärna tillbaka.

Även ni som ev har spa produkter och söker återförsäljare är också välkommen att emaila mig med ev information.

Ser fram emot något gulligt svar :)

MVH

Weronica

[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-03-02, kl 18:36

phenomena

phenomena

Hej
Tycker att detta låter mycket intressant och väldigt likt mitt eget sätt att arbeta. Fast jag jobbar även med hästar - inte hemma.
Jag har en webb butik som börjar fungera riktigt bra, men vill även jobba mycket med direkt kontakt med människor så jag har börjat arbeta med en hudvårdsserie som heter Rosenserien. Har du hört talas om den?
Väldigt bra och jag har fått otroligt bra respons från mina kunder. Första gången då jag hade visning tog jag med en vän som är kinesolog för att jag ville att hon skulle säga vad hon tyckte och även hon (är väldigt kritisk) tyckte väldigt mycket om produkterna. Man kan använda dem på sin egen salong för behandlingar, sälja direkt till kunder och även ha sk home partys.
Skulle det kanske vara någonting för dig?
Hör av dig till mig på [email protected]
hemsidan är www.aloephenomena.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-04-29, kl 23:16

username

Medlem

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej
Tycker att detta låter mycket intressant och väldigt likt mitt eget sätt att arbeta. Fast jag jobbar även med hästar - inte hemma.
Jag har en webb butik som börjar fungera riktigt bra, men vill även jobba mycket med direkt kontakt med människor så jag har börjat arbeta med en hudvårdsserie som heter Rosenserien. Har du hört talas om den?
Väldigt bra och jag har fått otroligt bra respons från mina kunder. Första gången då jag hade visning tog jag med en vän som är kinesolog för att jag ville att hon skulle säga vad hon tyckte och även hon (är väldigt kritisk) tyckte väldigt mycket om produkterna. Man kan använda dem på sin egen salong för behandlingar, sälja direkt till kunder och även ha sk home partys.
Skulle det kanske vara någonting för dig?
Hör av dig till mig på [email protected]
hemsidan är www.aloephenomena.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2006-04-29, kl 23:18

username

Medlem

Hej!
Hoppas du kommer igång med din verksamhet.Vi tillverkar Masageoljor och hudvårdsprodukter av Vegetabiliska och eteriska oljor om du vill köpa till din verksamhet.Hör av dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat