Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

import av sample

Inlägg 1 av 3

2005-07-22, kl 23:15

username

Daniel
Skevarp

Inlägg: 15

import av sample

Hej,
Jag tänkte köpa hem ett parti saker men innan jag gör det så vill jag ta hem 1pcs av varan för att testa så den e duglig och har lite kvalité.
Dock så kommer denna inte säljas sen eftersom den e begagnad och har varit testprodukt.. måste man bokföra det på något sätt eller e det bara att bokföra inköpet men sen inte någon försäljning

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-07-23, kl 22:52

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Finns nog lämpligare konto än varuinköp. Glöm inte heller att varan skall ga genom tullen. För att du skall slippa betala ing moms sa gör de varan osäljbar, tex klipper ett hal i om det är en tröja etc.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-07-24, kl 21:30

roblu

roblu

Inlägg: 52

Hej ! För det mesta behöver man inte betala något för varuprov om de inte är väldigt dyra, men det brukar inte vara något problem att få produkter med ett slutkundspris upp till 1000:-, dessutom kan de skriva värde för sample till t.ex. 1 dollar och då betalar man ingen tull, inom EU är det dessutom tullfritt och inom EU kollar tullen nästan aldrig något skom kommer med posten, jag brukar få paket från annat EU land rätt offta och har aldrig blivit kollad (vad jag vet) Lycka till !

Inläggets betyg
Svara Svara med citat