Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Importregler?

Inlägg 1 av 3

2005-07-20, kl 13:45

username

Daniel
Andersson

Inlägg: 5

Importregler?

Har funderingar på att importera t-shirts med tryck från Thailand. Och har kollat igenom Tullverket´s regler.
Om jag har fattat det rätt så behövs inget importtillstånd från Thailand gällande textil, är detta riktigt?

Och om jag har sök rätt på varukod så är tullsatsen 12%, så då blir alltså det totalt jag ska betala till tullen i Sverige 37% inkl moms?

Är det några andra regler som jag behöver tänka på? Eller är det "bara" tuta och köra?

Mvh Danne

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-07-21, kl 16:15

username

Alla
Melissa
Melissa
Hedb

Inlägg: 30

Nå, det ska bli inte 37% eftersom första du betalar 12% av tullen på inköpspris+leveranskostnad och sen du ska betala 25% till på inköpspris+leveranskostnad+tullavgift. I andra ord det ska bli mer. Men annars du försod rätt, som jag tror.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-07-22, kl 18:43

username

Daniel
Andersson

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

Nå, det ska bli inte 37% eftersom första du betalar 12% av tullen på inköpspris+leveranskostnad och sen du ska betala 25% till på inköpspris+leveranskostnad+tullavgift. I andra ord det ska bli mer. Men annars du försod rätt, som jag tror.



Hehe.. kom på det efteråt att man naturligtvis räknade så :) Men tack för svaret!

Mvh

Danne

Inläggets betyg
Svara Svara med citat