Nja jag vill inte låna ut pengar till dig, men jag kan ge dig lite råd. Det första är att man inte löser penga problem med pengar att spara är en fråga om mål och val. Ditt mål=avbetala 250 000 (eller vad du är skyldig) och dina val ska naturligtvis siktas mot den målsåttningen. I övrigt kan jag säga tipsa om att betala av alla lån med hösta räntan först tex kredit kort.
Och har du kreditkortslån betala aldrig bara mini betalning/månad då blir du aldrig av med dem utan höj avbetalningen med 50% av mini beloppet och du är av med dem MYCKET snabbare (klipp korten).
Tänk smart, det finns många sätt att spara pengar som du kan använda till avbetalningar tex, om du dricker cola, köp för dvs skull inte i 50cl utan i 2 liter på ÖB eller liknande.
Säg att du dricker 1 liter cola om dagen och byter till billigare läsk tex ICAs så kan du spara upp till 8 000/ år som kan användas till avbetalning/uppordnande av ekonomi. Men det viktiga i detta exempel är att visa att du kan spara pengar utan att ge upp något, du får fortfarande lika mycket i detta fall cola och har inte behövt försaka något men har ändå sparat pengar. Du kan använda detta på annat också byt leverantör på el/tele/Internet.
Hör efter med banken om du inte kan få lägre ränta (det brukar alltid gå att få ner, har du många fakturor med aviserings avgift, be företaget att få betala via autogiro (man kan spara 1000 lappar på det på ett år)
Och tänk när du står där i affären, vill jag ha denna pryl så mycket eller vill jag sova lungt om natten och slippa betala räkningar.
Mvh robin (Civil ekonom)