Inlägg 1 av 3
2005-06-25, kl 19:40
bokföring av mindre verktyg och datorkomponenter
Jag har en liten enskild firma, och har köpt in lite småverktyg och datorkomponenter. Skruvmejslar, skiftnyklar är ett exempel på verktyg och datorkomponenter som behövdes för att upprätta anslutning mot min server, då jag har all administration på en fjärrserver.
Alltså har jag köpt in saker som behövs för att driva verksamheten.
Men hur bokför jag dem ?
Det finns tydligen många olika konton för verktyg, inventarier och datorkomponenter (som jag inte tänker sälja vidare som en del av min produktion, därmed kan dem inte räknas som materialinköp)
Är det Konstnadskonton som 4010, 4011 eller Tillgångskonton som 1220, 1251 ?
Tack
dmitriy
P.S. allt jag köpte in kostade mindre än 5000 per vara, men hur gör jag sen om jag t.ex. köper något för mer än 5000 ???
Svara Svara med citat