Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Provision

Inlägg 1 av 2

2005-06-08, kl 00:29

username

Dobe
Salcic

Inlägg: 12

Provision

Kommer snart att starta ett företag som kommer att sälja en tjänst som kan variera stort i värde och funderar på att använda mig av säljare som jobbar på provision. Vad är en rimlig procent? Värdet av produkten kan vara allt ifrån 5000 till 10 ggr mer och jag tror att det kommer vara någorlunda lättsålt.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-06-09, kl 12:57

dahlin

dahlin

Inlägg: 16

Hej!

Det beror lite på hur du har tänkt lägga upp det och hur det fungerar. Tänker du anställa provisionssäljare eller anlita ett företag för försäljningen? I det senare fallet får du räkna med att släppa en ganska stor del av den totala summan, men slipper helt undan krångel med personalansvar, sociala avgifter, sjukdagar osv. Oftast blir den lösningen klart billigast i slutändan, även om det känns mycket när man skriver avtalet.

Jag driver tillsammans med min kollega företaget Connecting Partners som gör bl a detta, du får jättegärna kontakta mig om du vill bolla idéer, höra dig för eller fråga något.

Med vänliga hälsningar

Marie-Louise Dahlin
Tel: 08 - 5000 48 40
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat