Inlägg 1 av 14
2005-06-04, kl 21:16
Vill gärna jobba hemifrån med marknadsföring/information...
Jag har nu ett år kvar på min utbildning. Då kommer jag ha en magisterexamen i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring. Har precis avslutat min kandidatuppsats och har i samband med den börjat tänka på vad jag ska hitta på för nåt efter skolan...är ju bara ett år kvar!
Kan tänka mig att jobba hemifrån...ville från början absolut inte starta eget men det har börjat smyga sig på lite funderingar om det trots allt. Har även sökt lite kurser i informationsdesign och webbdesign/produktion...skulle vilja ha ett jobb där jag får skapa...är efter snart 16 år i den "vetenskapliga/teoretiska" skolan skulle jag vilja jobba med något lite mer praktiskt och kreativt. Jag har alltid haft ett intresse för att skriva (ska även läsa en kurs i "att informera med text" i höst) och skulle jättegärna vilja inkludera det på något sätt...
Arbetsmarknaden för marknadsförare verkar lite trög nu och det är många som utbildar sig inom det området..kanske någon kombination av marknadsföring och webbdesign...men hur mycket webbdesign/produktion måste jag läsa för att nån ska vilja att jag gör ett uppdrag åt dem..?? Jag menar, det finns ganska många som jobbar med att göra hemsidor o liknande..
Får ni några idéer eller har ni några tips/egna erfarenheter så lyssnar/läser jag gärna!
Mvh Åsa
Svara Svara med citat