Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Resturangbranschen ?!

Inlägg 1 av 9

2005-06-03, kl 19:59

CarWes

CarWes

Inlägg: 3

Resturangbranschen ?!

Funderar lite på hur det vore att göra något inom resurangbranschen. Fast huvudsakligen bar/nattklubb. kanske bara någon lättare måltid till servering.
Vet någon hur man ska gå till väga? Någon som kanske kan dela med sig av sina egna erfarenheter.
MVH Caroline

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2005-06-03, kl 23:29

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 11

Citat:

Ursprungligen postat av:

Funderar lite på hur det vore att göra något inom resurangbranschen. Fast huvudsakligen bar/nattklubb. kanske bara någon lättare måltid till servering.
Vet någon hur man ska gå till väga? Någon som kanske kan dela med sig av sina egna erfarenheter.
MVH Caroline

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2005-06-03, kl 23:35

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 11

Snälla Carolineeee! Tänk om istället, det är mer lönsamt att sälja sand i Sahara öknen, än driva krog i Sweden. Har du inte problem innan så får du det då.Att du sedan saknar branschkunskap gör inte saken bättre.Fundera istället på Sahara, där har du faktiskt större chans att lyckas.MvHStefan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2005-06-04, kl 10:49

klejm

klejm

Inlägg: 4

Skit i snubben ovan (eller nedan.)

Ett bra sätt att börja tror jag är att starta ett nattklubbskoncept på en eller flera redan etalberade nattklubbar/restauranger. Alltså att du hyr in dig någon gång i veckan och kör dina fester istället för att själv starta upp en helt ny klubb. Då behöver du inget större kapital/risk och jag tror det räcker med att veta vad festande folk vill ha!

Detta tror jag är den perfekta början om man är osäker och inte vill satsa så hårt eknomiskt med lån å sånt.

Se på t ex www.nasty.se grabbarna som driver Nasty driver flera andra liknande koncept runt om i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2005-06-04, kl 22:33

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Tidigare var jag nämndeman i tingsrätten och alla ärenden där var de som tyckte det var dålig lönsamhet på vit verksamhet. Så ta dig en funderare till.

Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2005-06-05, kl 16:28

KellieLinda

KellieLinda

Inlägg: 6

Ursäkta att jag kommer mellan,men hur gör jag för att starta ett nytt inlägg???? Måste jag ställa frågan hos experterna eller?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2005-06-05, kl 18:22

futuredreams

futuredreams

Inlägg: 16

stackars tjej, själv driver jag krog helt vitt o det går jättebra, stå på dig, vill du ha tips eller kanske funderar på att bli partner? kontakta mig.. [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2005-09-21, kl 00:46

username

Percy
Rosengren

Inlägg: 85

Om du vill vara försiktig och börja i liten skala så har du en fin ebok här som visar dig hur du kan tjäna penger på produkter från ditt eget kök:

http://www.pr-publishing.com/index-filer/Page1305.html

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2005-09-24, kl 13:39

username

David
Lilljebjörn

Inlägg: 7

Om jag skulle starta något i branschen skulle jag satsa på något nyskapande, kanske något mobilt... en buss, en tågvagn eller något som väcker andra människors förvåning och intresse, gör det til en grej, skapa en egen nisch,gör det till något speciellt att gå på just ditt ställe. tror det är väldigt svårt att ge sig in i kampen om nattfolket(iaf i de större städerna). det kan tyckas lätt att starta en restaurang/nattklubb men det är väldigt mycket regler gällande brandsäkerhet, serveringstillstånd, lagstadgade egentillsynsprogram för produktsäkerhet samt att det även är väldigt stor turbulens på varor etc etc så mitt råd är nog att isåfall skaffa dig mer branschvana eller en samarbetespartner som har det innan du ger dig på att starta något i en egen lokal.
jag skulle nog också precis som ovan råda dig till att hyra lokaler och anordna evenemang och på så sätt skaffa dig branschvana utan ekonomiska risktagande en egen lokal skulle innebära.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat