Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Logistik, systemlösningar

Inlägg 1 av 4

2003-10-19, kl 00:07

username

Alexander
Petersson

Logistik, systemlösningar

Hej
Jag har funderat länge på att starta ett öretag med framitdsvision som ska utveckla systemlösningar, alltså it-lösningar till andra företag. Jag undrar bara hur jag bör går till väga. Det känns som om jag borde starta med ett par anställda direkt, och hur får jag de första och avgörande kunderna?
Tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2003-10-24, kl 22:22

username

Johan
Hagert

Börja med att sälja lösningen som idé. Prata med folk och SÄLJ!

Titta på vilka företag som skulle kunna vara intresserade av en systemlösning som du har och börja med att ringa till växeln och fråga efter vem som tar dessa beslut. Skicka mail till alla du kan komma på där du beskriver din lösning - kanske får du napp...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2003-11-11, kl 14:52

username

Alexander
Petersson

Citat:

Ursprungligen postat av:

Börja med att sälja lösningen som idé. Prata med folk och SÄLJ!

Men genom att ringa runt blir man väl knappt klok? JAg bordew väl göra idén som jag sedan skickar in till en kommun som är villig att stötta mig. Tror ni de kan coacha det sen?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2003-12-06, kl 22:47

username

Lars
Christensen

Innan du ens tänker på att börja sälja ditt system, börja med detta:
1) Har du ett fullt fungerande system med minst 1 nöjd test/referenskund.
2) Har du en ansvarsförsäkring som täcker kostnader för ekonomisk förlust som kundföretaget råkar ut för om ditt system havererar/felfungerar.
3) Hur mycket tid behöver du lägga ned på att anpassa systemet för varje kund samt löpande användarsupport, och vad kommer du att behöva ta i betalt för detta för att gå runt? Tid som du kunnat lagt på försäljning.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat