Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Sälja svensk-registrerad bil i Norge eller Danmark?

Inlägg 1 av 2

2005-05-31, kl 15:18

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 10

Sälja svensk-registrerad bil i Norge eller Danmark?

Tjena!

Satt och kollade runt lite idag och upptäckte att en ny volvo som kostar c:a 260.000 kr i sverige kostar c:a 430.000 kr i norge och c:a 580.000 kr i danmark. Ifall jag köper en bil i sverige och åker till norge/danmark och säljer den där vilka problem kommer att uppstå? Hur mycket kostar det till exempel att norsk/dansk-registrera en svensk-registrerad bil? Tull? Moms? Andra problem?

MVH//Tommy

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-05-31, kl 22:42

username

Lasse
Holm

Inlägg: 3

Citat:

Ursprungligen postat av:

Tjena!

Satt och kollade runt lite idag och upptäckte att en ny volvo som kostar c:a 260.000 kr i sverige kostar c:a 430.000 kr i norge och c:a 580.000 kr i danmark. Ifall jag köper en bil i sverige och åker till norge/danmark och säljer den där vilka problem kommer att uppstå? Hur mycket kostar det till exempel att norsk/dansk-registrera en svensk-registrerad bil? Tull? Moms? Andra problem?

MVH//Tommy



Jag tror att dom hade åkt till Sverige eller Tyskland om dom inte skulle betala för mycket i Tull och avgifter. I Danmark ska man betala 180% i moms och avgifter så det koster för mycket att importera. Så tyvärr, här är där inga pengar att tjänar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat