Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Inlägg 1 av 5

2005-05-25, kl 20:29

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jag har sett att man bygger liknande i Stockholmsområdet , jag tror att företaget heter Novab i Uppsala? Berätta gärna för mig hur det går.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-05-25, kl 23:21

Wier

Wier

Inlägg: 8

Jag jobbar med fastighetsförvaltning. Hör av dig om det är något du behöver hjälp med.
/William

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-06-02, kl 13:03

AHammar

AHammar

Inlägg: 3

Du kan kontakta mig på mail så kan jag hjälpa Dig. Har gjort samma sak för mig själv och andra många gånger.

Anders

[email protected]

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej,

Jag har haft funderingar på att köpa mark och bygga lägenhetshus, för att sedan hyra ut dessa. Jag skulle nu behöva hjälp med att göra en affärsplan:

- Jag skulle vilja hitta ett tillförlitligt byggföretag (gärna billigt) som jag kan få prisförslag från.

- Jag försöker ta fram en lista på andra kostnader (varav vissa kan variera), det jag fått fram hittills är:
- Vatten
- El
- Avlopp
- Bygglov
- Fastighetsskötare (ev. kommer jag sköta det själv i början)
Vilka andra kostnader kan förekomma?

- Jag hade även tänkt anställa revisor för det ekonomiska, något bra tips på firma i göteborgsområdet?

- Var kan man som företag få det billigaste lånet?

Tack på förhand
/Bassam

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-06-06, kl 09:25

majeximpl

majeximpl

Inlägg: 1

HÖga kostnader ,glömt det .Tag bygg firma från Polen.Vi får börja med rivning .MAJEXIM POLAND contact; [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-07-02, kl 21:56

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Bygglov får du av kommunen. Ligger marken inom detaljplanerat område har du rätt att bygge enligt denna inom des genomförandetid. Annars får du det nog svårt. Hade inte köpt tomtmark på spekulation om att detaljplanen skall ändras. Spekulationsvinster på ändrad använidning av mark förhindras genom lagstiftning.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat