Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

"Baby Café"

Inlägg 1 av 4

2005-05-16, kl 13:43

username

Sabina
Makkonen

Inlägg: 1

"Baby Café"

Hej!
Jag undrar om det finns någon i vårt avlånga land som driver ett "baby-Café". Skulle vilja komma i kontakt med dig för att ev. få lite idéer och råd.
Jag finns att nå på mail: [email protected]
Mvh
Sabina

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-05-18, kl 22:24

username

Lizette
Hedman

Inlägg: 4

Jag driver inet sådant-men jag har haft småbarn 3 stycken faktiskt. Några råd kan jag faktiskt ge!
Skötplats jätteviktigt-helst mer än en...Behöver ju inte vara toalett, men vattenkran och skötplats.
Inte för kal inredning då skrik blir så jobbigt, för att göra det lättskött så häng upp mycket tyg på väggarna och mycket tyg i gardiner-det dämpar. Småbarn kräks ju som du vet-och då är det bra om golvet är lättskött.
En örna med mjuka madrasserär ju bra-och även här lättskött=hygieniskt.
Plats för vagnen är ju +...Man har ju lite allt möjligt iden.
Då många ammar och många barn inte tål att mamman äter/dricker mjölk är det bra om du har alternativ till dessa i menyn.
Ja, det var lite råd jag kan ge dig om jag varit din kund.
Lycka till!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-06-02, kl 14:47

username

Therese
Dahlgren

Inlägg: 6

Ammningsvänliga stolar! *ler* Lite "roliga" Barnstolar för den mamman som glömt ta med leksaker, kanske ett McDonalds aktigt "lekrum". Ja vet inte på det cafét skulle jag gärna gå på. Lycka till!!!

/Therese

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-06-12, kl 11:35

username

Malin
Palmgren

Inlägg: 1

Hejsan.

Vi är i startgroparna till att starta ett baby-café, hoppas bara vi inte sitter i samma stad :) Annars kan vi kanske dela lite ideér och tips vi fått av folk i vår närhet. hör gärna av dig till mig på, [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat