Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Att arbeta hemifrån som skönhetsterapeut

Inlägg 1 av 2

2005-05-07, kl 22:08

username

Lisa
Gordon

Inlägg: 2

Att arbeta hemifrån som skönhetsterapeut

Hej!
Jag funderar att starta eget företag och arbeta hemifrån som skönhetsterapeut. För att kunna göra detta behöver jag någon typ av försäkringar, är det någon som vet om något bra försäkringsbolag som skulle kunna hjälpa mig med detta? Jag funderar också att åka hem till mina kunder och utföra jobbet hos dem i hemmet och jag behöver försäkringar även för detta. Vilka lagar gäller för att jobba hemifrån eller hos kunderna?

Mvh
Lisa

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-05-18, kl 10:42

username

Lizette
Hedman

Inlägg: 4

Ja, det är ngt med att inte släppa ut miljöfarligt avfall i avloppen.(Tex nagellackborttagae)
Jobbar du som skönhetskonsult inom ett märke typ Mary Kay/Oriflame kommer du tydligen undan denna regel.
Jag kom inte ihåg exakt hur det var-men ring miljöansvariga på din ort så får du svar.
Ja, du behöver en försäkring ifall ngn av dina kunder inte tål produkten och behöver läkarvård.
Kolla flera försäkringsbolag för det är en otrolig skillnad!
Ska du jobba på heltid behöver du ha en sjukförsäkring -kanske tom ens om gör att du får förtur på vård så du kan komma igång snabbt igen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat