Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Mentor/motivation

Inlägg 1 av 7

2005-05-02, kl 15:48

username

Ingela
Johannesson

Inlägg: 2

Mentor/motivation

Hej. Jag håller på att starta mitt företag, men ibland får jag inte motivationen till att komma igång. Jag jobbar hemifrån, utan kolleger (min hund räknas väl inte!) Så nu undrar jag om någon har tips på hur jag kan skaffa en mentor eller någon annan form av motivation och draghjälp.
Tacksam för svar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-05-03, kl 16:14

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 1

Hej! Har samma problem. Svårt att vakna på jobbet och somna på jobbet. Jag gör listor på vad som ska göras under dagen med små mål. Funkar sådär. Det skulle vara underbart att ha ett kontor att gå till, men som nystartad kostar det för mycket.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-05-04, kl 12:50

ruffestuffen

ruffestuffen

Inlägg: 44

Hej,
Ett bra tips är att hyra in sig på ett kontorshotell. Där kan man få ett rum för cirka 3.000:-/mån och då ingår ofta uppkoppling på internet, tillgång till kopiator och ibland tillgång till fax. Telefon får man själv stå för. Vissa kontorshotell har "löshästar", d v s man får fronta med deeras adress och tillgång när det är ledigt.
Sök även på blocket.se Ofta finns det rum att hyra bland andra företag. Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-06-10, kl 21:29

username

Joakim
Andersson

Inlägg: 46

Tjenixen.

Ni borde ta kontakt med en kille som heter Peter från Skövde.

Jobbat med många stora företag och marknadsföring mm.

Den bästa motivatorn i ett par skor med erfarenhet.

Kontakta han på [email protected]

Säg att Jocke Andersson har tipsat dig så kanske du kan få hjälp, han är min kollega.

Simma lugnt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-08-29, kl 19:26

username

Ulrika
Engblom

Inlägg: 2

Vi bygger också på en vad vi kallar "Mentorbank". Den är ännu ej komplett, men har delar av alla skikt. För dig som önskar finns att söka på liknande erfarenheter, någon som motiverar upp i karriärssteget. Men även mentorer som kan inspirera vid val att byta yrke, när trauman händer som en mentor kan förstå genom erfarenhet. Med andra ord är mentorbanken fylld med en mentor för alla, en mentor är ett mycket underskattat redskap för att utvecklas. Mycket diskret, alla registreras av säkerhetsskäl, sekretessavtal och slutligen avgöra du och din mentor om just ni fungerar bra ihop eller behöver en annan. Hör av Er Mentorbanken växer varje -vid behov kan vi hitta önskade matchar.
Maila om ni undrar mer eller önskar en mentor!
Mvh
Ulrika E
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-09-20, kl 02:15

username

Percy
Rosengren

Inlägg: 85

Kolla in de här eböckerna om motivation:

http://www.pr-publishing.com/index-filer/Page361.html

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-09-24, kl 14:44

username

David
Lilljebjörn

Inlägg: 7

läs 7 habits of highly effective people! aha-upplevelsen är enorm !

Inläggets betyg
Svara Svara med citat