Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Förstahandskontraktsköp.

Inlägg 1 av 3

2005-04-30, kl 19:20

deluca

deluca

Inlägg: 5

Förstahandskontraktsköp.

Jag har precis kommit över en lokal som är perfekt för det ändamål jag har. Hyresvärden har accepterat mig men nu är det de nuvarande förstahandsägarna till lokalen som vill ha pengar emellan för att de har installerat vissa elektroniska apparater i lokalen. Har man rätt till att ta ut pengar för ett förstahandskontrakt för att man har investerat pengar i lokalen. Är inte speciellt sugen att punga upp en massa pengar för ett papper. Har jag lagen på min sida eller är det djungelns som gäller?
Tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-04-30, kl 21:01

username

Trantor
Invest

Inlägg: 68

Om han har kontrakt och inte vill överlåta till dig så får du ingen lokalen. Men om han redan har sagt upp den, behöver du inte betala. Men då har han rätt att ta med apparater med sig. Om du behöver apparater så är det rimligt att betala lite till honom.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-04-30, kl 21:19

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det är på intet sätt konstigt att överlåta en lokal utan varit giltigt i alla fall 50 år med eller utan inredning. Försök att få ett så bra pris som möjligt.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat