Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Sälja DVD-filmer över internet - hur?

Inlägg 1 av 5

2005-04-28, kl 19:28

username

Olle
Lind

Inlägg: 3

Sälja DVD-filmer över internet - hur?

Hej hej!

Jag har länge velat öppna min egna affär över internet och rikta in mig på att sälja dvd-filmer och liknande produkter. Men det är så mycket som jag har obesvarat när det handlar om frågor. Jag vill kunna ha lagret hemma hos mig och göra all försäljning ifrån hemmet.

Det är dock så att jag inte kan skapa en egen hemsida, så det måste jag lägga ner pengar på. Vore det bättre att börja med att sälja över olika auktionssidor (Tradera, Ebay osv)?

Sen en av mina stora frågor är hur jag ska få tag i filmerna. Köper man in dom av filmbolagen? Undrar även hur det är när man ska importera filmer. Behöver man speciella kontrakt med filmbolag för att få sälja filmer?

Som ni ser undrar jag det mesta, så jag är väldigt tacksam för alla svar jag kan få!
Om någon är grossist för DVD-filmer så är det bara att höra av sig.

MvH

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-04-28, kl 20:28

username

Arash
Al-Haddad

Inlägg: 31

Hejsan. Jag kan hjälpa dig med en hel del både vad gäller hemsidan och försäljningen.

Msn/Email : [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-04-29, kl 14:31

TryckExperten

TryckExperten

Inlägg: 44

Låter som en bra idé!
Jag kan hjälpa dig med allt från hemsida till distrubition av filmer mm. Hör av dig till: [email protected]

Daniel Klasson
SportStuff.se
-Sportkläder med logotryck.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-05-16, kl 20:15

username

Linda
Karlsson

Inlägg: 10

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej hej!

Jag har länge velat öppna min egna affär över internet och rikta in mig på att sälja dvd-filmer och liknande produkter. Men det är så mycket som jag har obesvarat när det handlar om frågor. Jag vill kunna ha lagret hemma hos mig och göra all försäljning ifrån hemmet.

Det är dock så att jag inte kan skapa en egen hemsida, så det måste jag lägga ner pengar på. Vore det bättre att börja med att sälja över olika auktionssidor (Tradera, Ebay osv)?

Sen en av mina stora frågor är hur jag ska få tag i filmerna. Köper man in dom av filmbolagen? Undrar även hur det är när man ska importera filmer. Behöver man speciella kontrakt med filmbolag för att få sälja filmer?

Som ni ser undrar jag det mesta, så jag är väldigt tacksam för alla svar jag kan få!
Om någon är grossist för DVD-filmer så är det bara att höra av sig.

MvH



Jag vet ett bra ställe du kan fixa en hemsida. www.e-butik.se, där för du hela systemet som du antagligen letar efter. Som en postorder firma som säljer dvd.

Har själv funderat på det.. vem vet inte heller hur man får tag i filmer och vilka regler som gäller. Vore ju konstigt om man "bara" kunde köpa filmer på affärerna och sen sälja dem vidare. Måste var nån lag. Men jag vet inte hur.

/Linda
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-05-27, kl 22:21

username

Johan
Lindstedt

Inlägg: 13

Hej,

Vi erbjuder billiga webbutiker som är både enkla och bra, till en låg månadskostnad. Hos oss ingår både webbhotell samt support via e-post & telefon.

Besök gärna vår hemsida - www.starweb.se

Jämför oss gärna både prismässigt och funktionsmässigt med konkurrenterna.


Mvh
Johan, Starweb.se

Mvh
Johan på Starweb.se - Ehandelslösningar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat