Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Avsluta enskild firma

Inlägg 1 av 5

2005-04-20, kl 18:24

username

Bill
Mårtensson

Avsluta enskild firma

Kanske lite dum fråga...
Jag har en gammal enskild firma sen några år som inte omsätter något. Jag är nu på väg att starta HB tillsammans med några andra.
Jag skulle vilja avsluta den enskilda firman då den inte gör något.
Jag har letat efter blanketter på skatteverkets hemsida för att avsluta firman men inte hittat något.

Hur gör jag för att avsluta en enskild firma?

Tacksam för svar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-04-20, kl 23:04

larsarenander

larsarenander

Jag hade en enskild firma i 20 år utan verksamhet då jag hade andra bolag också. Ha kvar firman och om myndigheterna frågar så kan du bestämma dig då. Jag tror det sker vart 5 år.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-04-21, kl 01:12

username

Bill
Mårtensson

Tack för ditt svar.
Det lutar nog mot det.
Det är behändigt med ett företag till.

Men mest för att stilla min nyfikenhet. Hur går man tillväga att avsluta en enskild firma?
Bör väl bara vara en enkel blankett?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 5

2005-04-21, kl 18:04

larsarenander

larsarenander

Det finns flera sätt, jag ska ge dig ett udda. Om du inte hör av dig till myndigheterna när dom frågar avregistreras du som aktiv företagare, och är det som förr så sände man in en anmälan för slutlig avreg. där man registrerat firman och skrev att den skulle avslutas. Men det var länge sedan och kanske inte gäller nu.
Jag hjälper till om man vill starta på ett smart sätt och det är ente ett sätt utan tusen varianter så det är mycket att hålla i huvudet.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-08-16, kl 00:32

username

Matilda
Yttergren

Hej!

Jag har precis startat en enskild firma, och på mitt F-skattebevis baksida kan man fylla i att man vill avregistrera den.

Hälsningar Matilda

Inläggets betyg
Svara Svara med citat